قوانین پدیده

قوانین ثبت سفارش

با توجه به این‌که موجودی و قیمت کالاهای پدیده به روز است، نیازی به استعلام قیمت و موجودی نیست، پس از ورود به‌ حساب کاربری و انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آن به سبد خرید مرحلۀ ثبت خرید و پرداخت صورت می‌گیرد. اگر پیش از وارد شدن به‌ حساب کاربری خود در سایت  کالاهای مورد نظرتان را به سبد خرید اضافه کرده باشید، باید در مرحله «ورود به سایت» با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید. اگر عضو سایت نیستید می‌‏‏توانید به‌ راحتی در چند ثانیه و با واردکردن شماره همره و رمزی دلخواه که به خاطر می‌سپارید، حساب کاربری خود را ایجاد کرده و سپس سفارش خود را ثبت کنید. پس از تکمیل مراحل خرید، سفارش شما ثبت و آماده پردازش خواهد شد.

 به دلیل اینکه ارسال تمام سفارش‌ها توسط پست جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد، در صورت مشاهدۀ هر گونه آسیب فیزیکی در بسته‌بندی از دریافت بسته خود داری نمایید.

قوانین ارسال کالا و هزینۀ ارسال

ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی پدیده در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته امکان‌پذیر است. ارسال سفارش نیز در تمامی روزهای هفته به جز تعطیلات رسمی انجام می‌گیرید.

  • تمامی مرسوله‌ها با پست پیشتاز و طی 4 الی 7 روز کاری ارسال خواهند شد.
  • در روزهای ویژه مانند جشنواره‌ها یا روزهای پایانی سال به دلیل حجم بالای سفارش‌ها، با توجه به روش سفارش و محل دریافت کالا، زمان ارسال متغیر خواهد بود.

قوانین برگشت کالا (مرجوعی)

طبق مادۀ ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی در هر معامله از راه دور مصرف‌کننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت ‌برای انصراف (‌حق انصراف) از خرید خود بدون تحمل جریمه یا ارائۀ دلیل داشته باشد.‌ تنها هزینۀ تحمیلی بر مصرف‌کننده، هزینۀ باز پس فرستادن کالا خواهد بود.

شروع اعمال حق انصراف به ترتیب زیر خواهد بود:

الف) درصورت فروش کالا، از تاریخ تسلیم کالا به مصرف‌کننده

انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد، حتی اگر از کالا استفاده‌ نشده باشد. هم‌چنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته‌ شده باشد، بازگرداندن هدیۀ همراه آن نیز الزامی است.

طبق مادۀ ۴۱ قانون تجارت الکترونیکی تأمین‌کننده می‌تواند کالا یا خدمات مشابه آنچه را که به مصرف‌کننده وعده کرده تحویل یا ارائه نماید، مشروط بر آن‌که قبل از معامله یا در حین انجام معامله آن را اعلام کرده باشد.

 آسیب‌دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد. عودت زمانی صورت می‌گیرد که کارتن بسته‌بندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد. وجود مغایرت بر مبنای مشخصات کالا و مشخصات فنی ثبت‌ شده در وب‌سایت است. ممکن است عکس ظاهری دارای تفاوت در جزئیات اندکی با کالای اصلی داشته باشد. اگر تشخیص مغایرت از روی بسته‌بندی امکان‌پذیر است از باز کردن بسته خودداری شود.

در موارد زیر طی ۷ روز پس از دریافت کالا باید به واحد خدمات پس از فروش اطلاع داده شود تا مشمول مرجوعی کالا شود.

 اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد. عودت زمانی صورت می‌گیرد که کارتن بسته‌بندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.

 حق انصراف مصرف‌کننده در مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا و خدمات حاکم است اجرا نخواهد شد.

۱-کالاهایی مانند مواد غذایی و کالاهای فاسد‌شدنی، امکان مرجوعی ندارد.

نحوه بازپس فرستادن کالا و استرداد وجه

لطفاً قبل از هر گونه اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس گرفته شود.

 – تصویر کالای خریداری شده را قبل از ارجاع از طریق چت آنلاین سایت ارسال نموده و تأیید معیوب بودن کالا را دریافت نمایید.

– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود.

– فاکتور به طور کامل پر شده همراه کالا ارسال شود و رسید پستی نیز به فاکتور منگنه شود.

– هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهدۀ مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد.

-رسید پرداخت هزینه پستی و شماره شبای بانکی به نام صاحب پروفایل را به همراه کالای مرجوعی، برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت نسبت به واریز وجه هزینۀ پستی اقدام شود.

قوانین پیگیری سفارش

بعد از اتمام مراحل خرید و تحویل کدهای رهگیری توسط پست ، پیامک اطلاع‌رسانی برای شما ارسال خوهد شد و با مراجعه به وب‌سایت و حساب کاربری خود، کد(های) رهگیری را مشاهده و بررسی نمایید. 

راهنمای پیگیری مرسوله پستی شما :

  1. ابتدا وارد سایت پست با نشانی ( https://tracking.post.ir/ ) شوید.
  2. در صفحه باز شده، شمارۀ مرسوله ارسالی توسط زز زاگرس را وارد کنید.

  3. سپس اطلاعات مرسوله شما نمایان می شود.